Skip to main content
  • Slide Mobile 2019 2b
  • Slide Mobile 2019 3b
  • Slide Mobile 2019 4b
  • Slide Mobile 2019 5b
  • Slide Mobile 2019 6b
  • Slide Mobile 2019 7b
  • Slide Mobile 2019 8b
  • Slide Mobile 2019 9c

Steeds meer klachten over autokeuringscentra

Het aantal klachten over autokeuringscentra is in de periode 2011-2013 gestegen van 924 tot 1.080. In die periode steeg ook het aantal keuringen van 5,66 tot 5,79 miljoen. Het aantal klachten per 1.000 gekeurde wagens nam dus toe van 0,16 tot 0,18. Dat blijkt uit het antwoord van staatssecretaris voor Mobiliteit Melchior Wathelet (cdH) op een schriftelijke vraag van Nele Lijnen (Open Vld). De meeste klachten in 2013 hadden betrekking op het resultaat van de keuring (637), gevolgd door wachttijden (57), keuringskosten (64) en dieseltest (62).

Bron: Het Laatste Nieuws - 14 mei 2014